بحث دوم: فیگور انسان
برای اینکه تجسم و دستتون قوی بشه حتما طرح های اولتون از مدل زنده یا عکس باشه و کم کم شروع کنید به تجسم حالت هایی که دوست دارید و اون رو سریع روی کاغذ پیاده کنید...
لازمه که اول توی کشیدن فیگورهای اسکلتی و چوب کبریتی مهارت لازم رو پیدا کنید...سادگی اونا باعث میشه که شما فقط روی تناسبت و درستی حالت فیگور تمرکز کنید و این پایه ای ترین قسمت طراحیه کاراکتره...
استخوان ها خطی کشیده میشن و مفصل ها ( محل خم شدن) دایره ای...
من چند مدل براتون گذاشتم ولی شما هرچی توی ذهنتونه رو سعی کنید مثل اینا بکشید:
بعد از طراحی فیگورهای ساده و ثابت لازمه که تحرک بیشتری توی اونا ایجاد کنید که توی این مرحله مدل چوب کبریتی بهترین انتخابه...شما باید حالت هایی که حرکت,فشار,وزن,راه رفتن و دویدن,ضربه زدن,هل دادن و کشیدن و . . . دارند رو بکشید که لازمه ی کار یک انیماتور دونستن حرکاته:
بعد از این فیگورهای خطی لازمه که بهشون حجم بدین...برای تمرین اول سعی کنید یه استوانه یا مکعب مستطیل رو در جهات مختلف طراحی کنید,توی این مرحله پرسپکتیو هم اضافه میشه که کار رو سخت تر میکنه:
این فیگورهای پرسپکتیوی بهتون کمک میکنه تا بهتر به کاراکترتون حجم بدین و واقعی تر بکشید!
من توضیح خاصی ندارم که بهتون بدم فقط میتونم راهنماییتون کنم که چطوری پیش برید!!!
توی این مراحل همه چی به شما بستگی داره که چقدر تلاش و تمرین میکنید...صبر داشته باشید فرزندانم!قول میدم کمکتون کنم تا بتونید اونی که دوست دارید و بهش فکر میکنید رو محقق کنید☺
سوالاتتون رو با کمال میل جواب میدم و پیشنهاداتتون رو به جون میخرم...نظر فراموش نشه!